Registrat: 06 Mar 2009 Missatges: 364 Ubicació: Lleide
Publicat: Dt Mar 10, 2009 12:49 pm Assumpte:
es considera la gravació d'aquest tema de les ronettes com una de les màximes obres d'art de la gravació en estudi de la història per la complexitat que va suposar...i el resultat és una meravella tan aparentment tan simple i preciosa com aquesta.
no recordo gran cosa del que em van explicar al respecte i buscant-ho per internet no ho trobo tampoc, però sé que la caixa està gravada en condicions de reverb màxima per a aconseguir aquest so tan proper que té i la veu la van gravar amb molta proximitat boca-micro, a més d'aplicar filtres per aconseguir aguts i així que tingués un cert to estrident, totalment diferent i trencador amb el que es suposava que es feia fins aleshores, sempre buscant el so real en les gravacions.
algú sap on trobar aquestes anècdotes de la gravació?
gravació va amb b o amb v? _________________ we can stay a while in Heaven today
Publicat: Dt Mar 10, 2009 5:38 pm Assumpte:
mmmm nop
el wall of sound, si no recordo malament, és l'efecte aparent de que tots els instruments formen un sol bloc quan en realitat no hi ha tanta cosa.
jo parlo de les maneres de gravar cada instrument per aconseguir tot això i per a fer aquesta cançó tan especial.
però gràcies _________________ we can stay a while in Heaven today
Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
Publicat: Dt Mar 10, 2009 5:49 pm Assumpte:
Per a mí el mètode de gravació és allò que porta a causa el wall of sound d'Spector, i no els puc entendre de manera separada.
No conec les característiques concretes de la gravació de "Be my baby" ni les anècdotes que se'n desprenen d'aquesta, però pel que fa al mètode no li veig tanta diferència, sinó que n'és el resultat natural.
Spector utilitzava la mateixa tècnica no solament amb les Ronettes, sinó en la majoria de grups que pasaven per Gold Star. _________________ http://apartament18.wordpress.com
Publicat: Dt Mar 10, 2009 6:04 pm Assumpte:
no em toquis els mandales.
cada cançó era un món. utilitzava mètodes especials amb totes, però no els mateixos mètodes especials. eren especials amb cada una.
el mètode no és el resultat. el wall of sound és el resultat del mètode. no?
una habitació està decorada quan hi has posat decoració i un mur es construeix de pedres.
si no se li acudís cada pedra, com posar estridència a la veu, no hi hauria wall of sound ni hi hauria pop avui dia, ni rien de rien.
la tècnica, el mètode, és, opino, essencial per aconseguir un so propi. _________________ we can stay a while in Heaven today
Publicat: Dt Mar 10, 2009 6:21 pm Assumpte:
jajaja
no em referia a aquests mandales...
era una manera més de dir que no estic d'acord del tot _________________ we can stay a while in Heaven today
Registrat: 17 Ago 2008 Missatges: 383 Ubicació: Desubicat
Publicat: Dt Mar 10, 2009 6:24 pm Assumpte:
La manera fina de dir-ho és: No em toquis l'aparell reproductor! _________________ Podemos llevar el caballo hasta el abrevadero, pero no podemos obligarlo a beber.
no em toquis els mandales.
cada cançó era un món. utilitzava mètodes especials amb totes, però no els mateixos mètodes especials. eren especials amb cada una.
el mètode no és el resultat. el wall of sound és el resultat del mètode. no?
una habitació està decorada quan hi has posat decoració i un mur es construeix de pedres.
si no se li acudís cada pedra, com posar estridència a la veu, no hi hauria wall of sound ni hi hauria pop avui dia, ni rien de rien.
la tècnica, el mètode, és, opino, essencial per aconseguir un so propi.
Estic d'acord amb tu, sobre que cada canço és un mon o especial, ja que, cada tema te uns arrenjaments diferents, mescles, etc...
També estic d'acord amb Bo ( per favor Bo, que no te pugue al cap, ), en que cada productor te la seua forma o "trucos" propis per grabar el so.
Totes les hores són GMT + 1 Hora Anar a pàgina 1, 2Següent
Pàgina 1 de 2
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum