Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
Publicat: Dg Mar 08, 2009 10:58 pm Assumpte: WATCHMEN
I el dia va arribar. 16 o 17 freaks a les 21:00 al multicines, aquella macroestructura audiovisual del segle XX vinculada a l'oci massiu i que avui dia no té cabuda en la societat digital. Segurament, la pel·lícula només ens importava a no més de 7 persones.
No us explicaré com va anar la pel·lícula. Només dir-vos que és un film molt més important del que sembla. Jo no entenc Watchmen, el film, com el traspàs del còmic a la gran pantalla. Això seria caure en un gran error. Watchmen, el film, és necessària. És tan necessària com, per exemple, la novel·la "El Club de la Lucha" de Chuck Palahniuk. Ja no per la pròpia pel·lícula en sí, sinó per allò que explica. Watchmen és important pel fons i no per la forma. Watchmen és important per Alan Moore i no per Zack Snyder.
És molt interessant poder comprovar els dictàmens del més pur nihilisme aplicat en contra de la mateixa societat que el va encunyar. Comprovar la càrrega filosòfica de personatges com El Comediante o Dr. Manhattan, abraçats a un determinisme ferotge que els fa ser impassibles enfront del dolor latent de la humanitat. Us imagineu que algun dia, aquells qui cuiden de nosaltres se'n cansin de nosaltres? Us imagineu que aquest cansament no vingui provocat solament per un aborriment recíproc o per una falta de motivació, sinó que estigui generat per l'odi i per la sensació del ser còmplices d'una gran impostura social?
Uffffff, ja m'ha tornat a passar. Ja torno a estar pensant amb la novel·la gràfica. I això que m'havia dit interiorment que només escriuria sobre la pel·lícula. Ben mirat, és normal.
En definitiva, gran film. Impecable. Com "El Club de la Lucha" de David Fincher. _________________ http://apartament18.wordpress.com
Registrat: 19 Nov 2008 Missatges: 546 Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer
Publicat: Dl Mar 09, 2009 12:24 am Assumpte:
Aviso abans de escriure res de que no soc la persona adequada per a valorar esta pel.licula objectivament, per tant no ho faré...
Vaig entrar al cine content i esperançat, i vaig sortir al.lucinat i content. A segut amb el pas de les hores que he començat a desmitificar-la com a adaptació, ja que he trobat a faltar massa coses. Ja se que és normal, que la pel.licula duraría massa, que no cap tot..., però és que trobo en falta detalls importants que fan el còmic tan GRAN.
Visualment brutal(¡¡¡quins crèdits inicials!!!), disseny de personatges logradíssim, tens acció, tens política, tens filosofía, tens ..., tens moltíssimes coses que et fan disfrutar de l'espectacle; un espectacle que només és veu afectat per algún buit narratiu, un pobre maquillatge i una banda sonora massa efectista.
Este matí m'he fustigat fullejant la novela gràfica per a veure tot el que faltava al film, i falten moltíssimes cosses que enriqueixen els personatges (normal pel tema del metratge), però el que és imperdonable és que hem canvíen el final (el significat és el mateix, però no la forma).
En definitiva, opino que és un film complementari a l'obra creada per Moore i Gibbons i per tant insuficient per a entendre el significat total de WATCHMEN.Espero que veure aquesta pel.licula, no vos prive d'emprendre algún día la lectura obligada del còmic-book.
I que no s'equivoque ningú, la pel.licula m'ha agradat tant que no hem molestaría tornar-la a veure ara mateix. _________________ Amigo mio, no se lo tome a mal, pero los tipos duros también bailan...se lo digo yo.
http://eldesvandelsrsommer.blogspot.com/
Publicat: Dl Mar 09, 2009 12:50 am Assumpte:
Eiiii, Bo!! Mira que he trobat...
Rorschach por Adrian Tomine _________________ Amigo mio, no se lo tome a mal, pero los tipos duros también bailan...se lo digo yo.
Diario de... Rorschach per a mi, el millor personatge
He llegit, que el DVD o BlueRay que sortirà, la pel.licula passarà dels 163 minuts que vam veure divendres a 250 minuts que hi han filmats...però això suposo que son rumors, com el cas de l'obra mestra: El Señor de los Anillos, que deien que hi havia més de 4 hores filmades per pel.licula.
Però si ens tenim que esperar com Blade Runner, 25 anys per veure l'edició definitiva, edició del director, etc...estem apanyats.
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Ds Set 05, 2009 12:40 pm Assumpte:
Jo que no coneixia el còmic m'he quedat una mica desconcertat, en alguns moments es perd el fil argumental, i no pots arribar a entendre el perquè de tot plegat...cal parlar també de la durada, que suposos per als fans és una delicia, però per a la resta dels mortals...tela, igualment podria arribar a dir que és al mateix temps el que salva la pel·li, perquè si el final fos a la hora i trenta, estariem parlant d'un autèntic bodrio, per sort a partir d'aquí tot millora, fins un final més que digne, això sí, sempre a punt de provocar el soponcio (que vaig tenir la tentació de fer el apaga y vamonos més d'un cop)
Spoiler:
Dr. Manhattan és el rei, una pena el final, on mostra una psicologia molt tova. També cal dir, que aquests suposats personatges que han de fer el bé, es carreguen uns quants tios, de fet, més que salvar a la penya, el que fan es carregar-se'ls.
_________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
Publicat: Dl Set 07, 2009 10:34 am Assumpte:
Per a comprendre la peli s'ha de llegir (i rellegir) la novel·la gràfica. Quan ho facis, tindràs les respostes a les teves preguntes (i sobretot a les de l'spoiler). _________________ http://apartament18.wordpress.com
Publicat: Dl Set 07, 2009 1:59 pm Assumpte:
Ja es pre-suposava la dificultat de l'adaptació del còmic, i si tu mateix dius que no s'entenen algunes parts, és normal la duració...i de fet el film és més llarg, però a la taula de producció hi han hagut importatnt disseccions.
I respecte al teu spoiler... ...o et vas adormir un parell de cops (trencada de coll inclosa), sense donar-te'n compte, o no vas plegar ni un "pijo" de l'argument, perque de fet, el que t'extranya tant, és practicament el tema central (si mes no, del final) de l'obra. _________________ Amigo mio, no se lo tome a mal, pero los tipos duros también bailan...se lo digo yo.
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Dl Set 07, 2009 5:37 pm Assumpte:
Si et refereixes al "mal menor" para el "bien mayor" o "bien común"...no m'extranya res d'això, i si et refereixes al fet de que són uns "justicieros", tampoc...
És que extranyar-me, no m'extranyo en cap moment, simplement remarco un fet i és
Cita:
que aquests suposats personatges que han de fer el bé, es carreguen uns quants tios, de fet, més que salvar a la penya, el que fan es carregar-se'ls.
(i no parlo de cap final, sinó de la tónica general)
Una cosa és certa, els que no venim del còmic, tenim la percepció aquesta de les adaptacions més clàssiques (superman, etc), on sempre el prota té un patró psicològic molt determinat, així com també els altres que surten bambant per allí...en aquest cas són més complexos, i és d'agraïr, sí. Igualment una cosa no treu l'altra, i certament es perd el fil i ratlla el "soponcio" en determinats moments, especialment la primera hora i trenta.
off-topic:
señor Sömmer escrigué:
...o et vas adormir un parell de cops (trencada de coll inclosa), sense donar-te'n compte, o no vas plegar ni un "pijo" de l'argument.
_________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum