Ta mare ho sap?
|

[SubWay Forever]  [Fòrum de Subway Forever]

SubWay Forever
SubWay Forever - El fòrum que va néixer del SubWay

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

SubwayForever

perdem icebergs
Anar a pàgina 1, 2  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> Altres Temes
Compartir   Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
liliumpool
Sugurú

Registrat: 06 Mar 2009
Missatges: 364
Ubicació: Lleide

MissatgePublicat: Dt Abr 21, 2009 11:50 pm    Assumpte: perdem icebergs Respondre citant

Sad de mica en mica s'omple la pica Sad

EFE. --Un istmo de hielo que ha mantenido en su lugar durante cientos de años a una vasta capa gélida de la Antártida se rompió el sábado, y podría presagiar una rotura mayor por el calentamiento global, dijo un destacado científico. La imagen satelital, tomada por la Agencia Espacial Europea, mostró que una larga franja de hielo de 40 kilómetros, que se cree que mantenía a la capa gélida Wilkins en su lugar, se había quebrado en su parte más estrecha de alrededor de 500 metros frente a la península Antártica. "Es increíble cómo el hielo se ha roto. Hace dos días estaba intacto", dijo a Reuters David Vaughan, experto en glaciares del operador antártico de Reino Unido Investigación Antártica Británica, al referirse a la imagen satelital de la Plataforma de Hielo Wilkins.
"Esperábamos que esto ocurriera desde hace mucho tiempo", agregó. La ruptura dejó enormes icebergs planos flotando en el mar donde había estado hasta el viernes el puente de hielo. "La isla de Charcot será de verdad una isla por primera vez en la historia", dijo Vaughan. La pérdida del istmo de hielo, que tenía casi 100 kilómetros de ancho en 1950 y al menos cientos de años de existencia, podría permitir que las corrientes oceánicas separen más la plataforma de Wilkins. "Mi impresión es que perderemos más hielo, pero habrá un remanente hacia el sur", dijo Vaughan. Lo que queda de la capa gélida tiene un tamaño cercano al de Jamaica o el estado de Connecticut en Estados Unidos. Las temperaturas en la península Antártica, que se extiende en dirección a América del Sur, han aumentado en más de tres grados centígrados en los últimos 50 años, la velocidad más rápida de calentamiento en el hemisferio sur. "Creemos que el calentamiento en la península Antártica está relacionado con el cambio climático mundial, aunque los vínculos no son completamente evidentes", señaló Vaughan. La respuesta de la Antártida al calentamiento contribuirá en gran medida a fijar el ritmo de aumento mundial de los niveles del mar.
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008
Missatges: 683
Ubicació: l'Apartament18

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 7:48 am    Assumpte: Respondre citant

No se si perdem iceberg o si iceberg se perd.... Twisted Evil
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

Registrat: 11 Ago 2008
Missatges: 597
Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 9:00 am    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:
No se si perdem iceberg o si iceberg se perd.... Twisted Evil

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

i liliumpool no me seas tan calentita/o
liliumpool
Sugurú

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 9:22 am    Assumpte: Respondre citant

no entenc el comentari. ni que fos jo qui ha desfet el gel. per un moment m'he imaginat ballant salsa a l'antàrtida.

aquest és un tema molt sèrio, em preguntava si a algú li inquietava. però aquí sou més rollo titanic, que encara que el barco s'enfonsi, mentre continuï havent música... Smile
Tahiti 80
Mama jo vull ser un Pink Floyd

Registrat: 13 Ago 2008
Missatges: 278
Ubicació: Selector Kanch

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 10:41 am    Assumpte: Respondre citant

Un mite parlan del canvi climatic

Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 10:50 am    Assumpte: Respondre citant

liliumpool escrigué:
no entenc el comentari. ni que fos jo qui ha desfet el gel. per un moment m'he imaginat ballant salsa a l'antàrtida.

aquest és un tema molt sèrio, em preguntava si a algú li inquietava. però aquí sou més rollo titanic, que encara que el barco s'enfonsi, mentre continuï havent música... Smile

Clar que hi ha canvi climàtic, fa 50.000 anys que el hi ha, la Terra no ha parat de canviar, i nosaltres tampoc, als 80 anaves a comprar un llit i et deien 1,80 o 1,90...ara directament 2 metres, l'altre dia vaig veure un castell on encara estava el mobiliari de la època...els llits no feien més de 1,60.

Per a la teva tranquilitat et puc dir liliumpol que no hi ha més desastres naturals ara que abans, passa que ara tens la tele que t'ho ensenya tot, també per la teva tranquilitat et diré que no plou menys ara que abans, en tot cas diferent...que no me seas calentita/o vaiga!!
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

Registrat: 19 Nov 2008
Missatges: 546
Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 1:14 pm    Assumpte: Respondre citant

Happy Mondays escrigué:

Clar que hi ha canvi climàtic, fa 50.000 anys que el hi ha, la Terra no ha parat de canviar, i nosaltres tampoc, als 80 anaves a comprar un llit i et deien 1,80 o 1,90...ara directament 2 metres, l'altre dia vaig veure un castell on encara estava el mobiliari de la època...els llits no feien més de 1,60.

És cert, una cosa que hem va sobtar molt a Versailles, va ser el tamany dels llits...
Donaven per a estil "misionero" i poc més! Surprised

Per cert...no hem toquesseu a Iceberg!! Mad Razz
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
liliumpool
Sugurú

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 1:34 pm    Assumpte: Respondre citant

repito que no tinc tele.

com pots comparar que es desprengui un altre troç d'antàrtida amb que els llits siguin més grans?! lo dels llits és perquè cada vegada som més ambiciosos i més comodons. és un factor humà. la Terra no hauria d ser un factor humà (opino)
sé que sempre hi hagut canvis climàtics, però també sé que aquestos han acabat amb espècies i no només em sap greu que la espècie humana pugui veure's menguada sinò que altres moltíssimes espècies ho pateixin també. que hi hagi d'haver un resorgiment de la vida per culpa de la contaminació quan la Terra ja té els seus propis cicles. no és el mateix fer-te vell i morir als cent anys que que vinguin una panda de burros, et fotin una pallissa i te doni un telele demà
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 1:47 pm    Assumpte: Respondre citant

Estic en Lilium en què la comparació del canvi climàtic i la mida dels llits no és gens afortunada.

Però continuo pensant que el veritable problema no és que perguem icebergs, sinó que iceberg se pergue. És infinitament molt més perillós per a l'espècie humana. Twisted Evil
Soulwax
Sugurú

Registrat: 17 Ago 2008
Missatges: 383
Ubicació: Desubicat

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 2:13 pm    Assumpte: Respondre citant

Em sembla que Happy es cosí d'un tal Mariano Rajoy!!! Peró estic d'acord amb ell si el que vol dir en el paral.lelisme dels llits és que la evolució és la que ha fet el planeta es veigi afectat. Si Edison no hagués inventat la electricitat no hi hauría efecte hivernacle (però no existiria este foro), si Otto no hagués descobert el motor de 4 temps, no hi hauría tantes emisions de CO2 (però els nostres grups favorits no podríen fer gires), i així un llarg etc...

Ningú vol que el icebergs desapareguen (bueno algun si que podria afonar-se un temps), però tampoc volem renunciar a moltes de les comoditats del nostres temps, per això es parla molt del desenvolupament sostenible i consum responsable, etc...

con lo cual, tenemos otro dilema...
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 7:44 pm    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:
Estic en Lilium en què la comparació del canvi climàtic i la mida dels llits no és gens afortunada.

No li veig el problema a la compració, però tampoc vull entrar en una disussió sobre això.

Soulwax escrigué:
Em sembla que Happy es cosí d'un tal Mariano Rajoy!!! ..

No, jo no soc negacionista, el que dic és que la Terra fa 50.000 anys que està en constant canvi, al igual que els que l'habitem...dir que el canvi climàtic és deu a l'acció de l'home sobre la terra penso que és cert sols en un 50 %

Per altra banda el problema dels icebergs sí es cert, sobretot per a la gent que hi viu per la zona, de fet ja s'està treballant per resituar la població que es veu afectada per aquests tipus de fenòmens, que com ja he dit, no passen ni amb més ni amb menys freqüència que durant els últims 50.000 anys.
liliumpool
Sugurú

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 8:06 pm    Assumpte: Respondre citant

sí passen amb més freqüència i em consta perquè per casualitat diumenge passat vaig estar mirant Una Verdad Incómoda, el documental d'Al Gore sobre el tema. que serà propagandístic i el que vulguis, però les dades són certes.
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 9:28 pm    Assumpte: Respondre citant

liliumpool escrigué:
sí passen amb més freqüència

Informa't ja que no es així, i per cert, Al Gore, un tio que va en avió privat a donar xerrrades sobre ecologia....en fin.

I per cert jo també he vist el documental, la paraula és demagógia, això sí, un documental molt ben pensat, en un llenguatge apropiat per arribar al públic que volen arribar, amb el Mac, amb una cançoneta guai de fons, amb que dolents són tots i natros no, etc, etc, etc...i de fet aconsegueix el que busca, convèncer a gent com tu.

Que noooooooooooooo, que no em vengues la moto Al Gore!!!
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 10:05 pm    Assumpte: Respondre citant

A vore, per parts:

Happy, em sembla que la comparició del canvi climàtic amb els llits és, si més no, bastant absurda i carent de sentit. Però tranquil, que dos no es discuteixen si un no vol Wink

Happy Mondays escrigué:
Informa't ja que no es així, i per cert, Al Gore, un tio que va en avió privat a donar xerrrades sobre ecologia....en fin.

Aquesta frase si que em sembla demagògica. Excessivament demagògica.

Happy Mondays escrigué:
en un llenguatge apropiat per arribar al públic que volen arribar, amb el Mac, amb una cançoneta guai de fons, amb que dolents són tots i natros no, etc, etc, etc...i de fet aconsegueix el que busca, convèncer a gent com tu.

Lo del Mac ho dius perquè el 80% del target al que va dirigit el documental en són usuaris, no?

Tinc la percepció de què em vist dos "verdades incómodas" diferents. Jo no estic d'acord amb algunes qüestions (la pujada del nivell del mar a 7 metres, com diu el documental, és científicament escandalós) però tampoc el veig un producte de màrqueting com tu dius. Em sembla un documental que intenta "democratitzar" el coneixement sobre un fet que fins al moment només era pasta de Comitès internacionals i grups de treball governamentals (què és, si no, el IPCC?).

Però com passa en totes les democràcies, la realitat (que en aquest cas és subjectiva, i per tant, pot arribar a ser demagògica) és explicada de maneres diferents segons com s'interpreten els seus idearis: que si fa 50.000 que hi ha canvi climàtic? Per suposat, és una realitat. Però el problema és la causalitat del canvi i la seva evolució, és a dir, el problema de l'escalfament global, que és sobre el que incideix bàsicament el documental d'Al Gore.

Estic en tu en què no es pot entendre el documental com a veritat absoluta (com res que es desprengui de la branca científica) però com a mínim, ha ajudat a remoure consciències, i això és innegable.

Però don't worry, jo se que a tu no et vendrà la moto.

Un problema a discutir seria la confusió entre canvi climàtic i escalfament global, que són conseqüència i causa, respectivament, i que molta gent confòn.
liliumpool
Sugurú

MissatgePublicat: Dc Abr 22, 2009 10:30 pm    Assumpte: Respondre citant

amb el petit apunt de que escalfament global és = a impacte humà, mentre que canvi climàtic no té perquè ser-ho. però en aquest cas, sembla ser que sí, són causa i efecte.
no em crec tot el que diu el documental. no em crec pràcticament res que digui ningú amb més centenars d'euros al banc que unitats de llibres a casa, però els fets: la deforestació en favor de la indústria, l'escalfament global, l'augment de la maldat humana conscient (no parlem d'instint assassí en favor de supervivència, sinò de mala idea i maldat), l'augment global de l'interès per la meditació i la conexió amb la natura, que no és una moda només sinò que moltes vegades és inherent en la persona...tot això em fa pensar que alguna cosa no marxa bé i, evidentment, els elements es revelen (o rebelen). no calen terratrèmols i tifons i huracans per evidenciar això (tot i que ja són suficient raó), els canvis atmosfèrics i les ventadetes aquestes locals que tant influeixen sobre l'ànim són suficient per a causar canvis d'humor, i amb aquestos, els humans ens tornem més descabellats i mirem més per nosaltres mateixos i llavors accelerem el consum i per tant accelerem les causes de la destrucció planetària i pim pam, pim pam...menys glaciars, més terratrèmols i més canvis d'humor i més bombes i més espases samuràis. i quants menys glaciars, més calor, i quanta més calor, més mala llet i més consum i menys glaciars i bla bla bla.

si les dades són bàsicament certes o properes a la realitat, tant me fa que ho digui al gore amb un mac que gandhi que micky mouse o rajoy. almenys es basa en el que diuen la majoria de científics i, el que és més important, en el que diu la meva intuició jaja. i no m'obliguis a citar a shakira en aquest foro.
Compartir   Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> Altres Temes Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2  Següent
Pàgina 1 de 2

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum