Registrat: 06 Mar 2009 Missatges: 364 Ubicació: Lleide
Publicat: Dg Jun 21, 2009 3:05 pm Assumpte: per la fi dels que van matar Asaco i van parir Razzmatazz
a arrel de lo que s'està aixecant al voltant de Joe Crepúsculo i del meu propi granet d'arena a això, voldria aclarir o explicar una actitud que de vegades és malentesa.
penso que Joe Crepúsculo no és la repanotxa artísticament. PERÒ moltes de les seves lletres parlen de temes de misticisme i relacionats (s'apropa a l'enfoque alquímic, acaricia les cosmogènesis, celebra la contemplació de la natura...).
m'agrada la seva veu però perquè doblada queda molt bé. però una veu sola no és lo mateix i ho sé de bona tinta perquè em passa igual.
conclusió: no és que m'encanti Joe Crepúsculo. però estic MOLT a favor de la idea de Joe Crepúsculo i de lo que pot sortir per part d'altres artistes a partir d'aquí: de la inspiració que pugui suposar.
hi ha persones que creen escola i crec que pot ser un bunic cas com va passar amb astrud i la casa azul (tot i que sóc conscient de lo immensament bons que són tant uns com altres i que no es pot comparar, però donem temps a aquest noi).
l'important del cas podria ser que el moviment modernillo (que tant odiava a barcelona) desaparegués tal i com el coneixem gràcies a la troupe de Joe Crepúsculo, i això m'interessa.
si els modernos l'identifiquen per l'actitud (i d'aquí la importància de l'actitud estúpida i odiosa que té) com un d'ells, però aleshores parla de lo que parla en comptes de de lo que parlen ells, i utilitza sons bunics i aquesta veu que sona tan suau en comptes de les petardades que ells escolten, potser aconsegueix arrastrar-los.
penso que de vegades hem de promocionar certes coses pel bé comú.
són mètodes per a dominar les masses. és lo que va fer Bowie. trobo aquest mètode com l'única via que encara ens queda per una humanitat millor: enganyar al populatxo (Bo, em va encandilar la paraula )per a que faci el que volem xD digueu-me hitleriana, però total...la massa només vol ser massa...que els que no ho volem ens ho puguem passar bé també, almenys.
com m'enrollo _________________ we can stay a while in Heaven today
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Dl Jun 22, 2009 9:12 am Assumpte:
Amb Joe Crepusculo ha nascut una nova troupe, la dels pos-modernillos (abans s'anomenaven passotes a seques, però és que ara també canten)
Respecte lo que dius, liliumpool, en aquest post i en altres també, veig un idealisme desmesurat. (que ojo!, no valoro si és bó o dolent) _________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
Publicat: Dl Jun 22, 2009 12:51 pm Assumpte:
crec que Joe Crepúsculo és una tapadera xD
tinc la certesa de que el mamoneo de modernillos arreu d'espanya és culpa de l'existència de Razzmatazz. quan encara es deia Asaco (sala Zeleste, però coneguda per Asaco perquè era la sala gran de les 3 que hi havia, no sé si vau arribar a anar ¿?), allò era un hervidero de lo que suposo que són los Happy Few per lo poc que he pogut llegir al respecte i que jo anomeno outsiders o potser minoria selecta o, resumint "gent com cal", amb personalitat, gust i principis.
al massificar-se (per qüestions econòmiques, cap suposar), com sempre passa, es va perdre l'individualisme i va sorgir el "modernillo-isme". es va posar de moda ser gay. es va posar de moda drogar-se. es va posar de moda vomitar als lavabos de la disco i sortir amb la cara encara bruta. es va posar de moda portar corbata. es va posar de moda tractar a la resta del món com una merda i creure's que un és el que més sap de música etc. això és lo que jo veig en Razzmatazz. Sinnamon són els culpables (alhora que ens han aportat grandíssims moments, concerts, grups, etc...però tot té les seves contres). i avui ja abarca tot el territori musical nacional.(tapiar__a.mp3 - 0.18MB)
veig en Joe Crepúsculo (i la seva troupe: Estrella de David, Tarántula and Co.) la possibilitat de que tots aquests modernillos comencin a pensar en altres coses i es relaxin una mica. crec que possibiliten una tendencia més culta i individualitzada. més personal i menys superficial.
tot i les coses que no m'agraden d'ells, que són unes quantes, he pensat que pot ser interessant que pugin al poder dels modernos, i per a que això passi cal donar-lis bombo.
aquest és el plan. és treballar pel bé social. sigui via internet, sigui per altres bandes. ja hi ha gent fent-ho. és una manera de moure fils xD
deia lo de bowie perquè primer es va assegurar un bon nombre de fans, amb una pose i certes falsedats, i això va fer que la seva música arribés a molta més gent que si no hagués usat les falsedats.
Happy, no el considero passota perquè la seva música no em diu que ho sigui en absolut. me va un kit kat a que FINGEIX.
pd- no sé com ho feu vosaltres, però no sé resumir més el que vull dir.
ho sento![/url] _________________ we can stay a while in Heaven today
Editat per darrera vegada per liliumpool el Dl Jun 22, 2009 1:52 pm, editat 1 cop en total
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Dl Jun 22, 2009 12:53 pm Assumpte:
Com va dir el poeta: Triste pero cierto, darrera la fatxa d'un post-modernillo no hi ha res.
Ah! No confondre post-modernitat amb post-modernillo.
A post-modernillo s'arriba amb molt d'esforç després de superar varies etapes, normalment, popi - converse-punk - modernillo - modernillo superat - post-modernillo (en alguns casos es pot substituir la paraula "popi" per "dover", en d'altres "converse-punk" per "Tarantino")
Cal destacar que el post-modernillo odia totes les seves etapes anteriors (sobretot la Dover), i és per això que raja de la gent que encara no ha arribat al seu nivell (també dels gustos, tipo - vas al fib? - sí - uhh, és una merda, ara lo que mola es un tio que fa versions de Devendra en cara de gilipolla)...per supost sempre manté aquesta actitud passota en tot el que fa, d'aquí les famoses "passota's cover" (vol.1 a la venta pronte) _________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
Publicat: Dl Jun 22, 2009 1:46 pm Assumpte:
¬¬
no aquest tipo de fingiment. em referia a que no fingeix per falta de personalitat (com tndeix a ser el cas) sinó per altres motius. _________________ we can stay a while in Heaven today
Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
Publicat: Dl Jun 22, 2009 5:14 pm Assumpte:
A vore, m'agrada la discussió des de fora, però veig certes incongruències, tan d'una bnada com de l'altra:
- Happy: potser sí que m'he passat elevant la qüestió postmoderna al fil d'esta discussió. Però alerta, que no ho confonc. Allò que tu tan bé defineixes com a modernillos (en l'argot, modelnos o moderniquis, gafapastes i similars) no és cap novetat. De modelnos sempre n'hi ha hagut. Als 60, 70, 80, 90 i avui en dia. El que passa és que ara, des d'una nova posició (la teva, d'un cert nivell, més estable, i passada la etapa iniciàtica de la joventut -és a dir, prop de la trentena) és normal que vegis als modelnos. Que els identifiques. Que vegis a aquells que van de passats, que es pensen que estan de volta i mitja quan resulta que acaben de sortir del rovell de l'ou. Però, amic meu, això no és la detecció d'una impostura cultural, ni el descobriment d'un nou especimen social, sinó el que passa es que t'ha canviat el prisma des del que t'ho mires.
Ara reconeixes als modelnos, als que volen aparentar ser i no son, a n'aquells que fan 50 mescles en la taula de so i l'ordenador però són incapaços de saber qui era Brian Jones, que porten camisetes de Zappa i no han escoltat mai als Mothers of Invention o parlen de Nacho Vegas sense saber qui és Townes Van Zandt.
Ara ets capaç de reconèixer a tota esta gent, que estan presents en tots els àmbits de la societat (no només en el cultural) però un cert prisma d'una mescla d'experiència i coneixements t'indica que tot allò és pura façana. Bravo. Però atenció, un excès de perspectiva en aquest prisma també et podria passar factura: et podries convertir ràpidament en una persona fossilitzada esperant a que la gent en talent s'equivoqui i tu, des de la teva postura, cridar "m'han decebut". Ojo, en això.
Hi ha modelnos, i hi habrà modelnos, sempre. Es tracta de detectar-los a temps i deixar-los que actuïn. Sense més.
- Lilium, espero que posar pel mig al grup "La Estrella de David" hagi estat un error conceptual. Pensa que estàs parlant de David Rodríguez, autèntic esperit de la revolta indie dels 90, líder dels seminals Bach is Dead i dels no menys seminals Beef. Una persona que sempre s'ha caracteritzat per la independència, l'autonomia artística i per fer allò que li ha donat la gana, fet totalment inusual en la cultura musical del país i digne d'aplaudiment.
- Joe Crepúsculo no és impostura: és realitat. I a vegades la realitat és simple, crua i, en molts de casos, buida de continguts. Això és el que canta Joe. Simplement.
- Lo de la culpa de que el mamoneo de modernillos és culpa de razzmatazz, és tindre una imatge molt coartada de la realitat. És que només existeix lo razzmatazz? Això és un altre debat: el de les baules entre l'underground i el mainstream, les tendències.
Publicat: Dl Jun 22, 2009 5:52 pm Assumpte:
apreciat Bo, aquest mateix David al que et refereixes i Joe Crepúsculo dancen al mateix son. són part del mateix moviment avui dia. per això tinc certa confiança. sé que l'entorn de Joe Crepúsculo no és acorde amb les aparences.
mira les col.laboracions que es fan, mira l'ordre en que es tenen com amics al myspace...al sonar tocaran junts, si no m'equivoco.
i altres evidències ho confirmen.
són de la mateixa colla.
david és d'una altra època ara mateix. sempre fa falta agú nou, i joe crepúsculo és la cara que mostren, però crec que hi ha un plan d'atac per a donar pas a un altre moviment musical en el pais (cosa necessària, insisteixo en que els últims a fer algo diferent a nivell semi-massiu van ser austrohúngaro). digueu-me optimista, però reitero la creença de que joe crepúsculo pot portar cultura. té aquell no sé qué que fa olor a xamusquina de la bona
i ja de pas...
_________________ we can stay a while in Heaven today
Registrat: 19 Nov 2008 Missatges: 546 Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer
Publicat: Dl Jun 22, 2009 9:04 pm Assumpte:
Happy Mondays escrigué:
A post-modernillo s'arriba amb molt d'esforç després de superar varies etapes, normalment, popi - converse-punk - modernillo - modernillo superat - post-modernillo (en alguns casos es pot substituir la paraula "popi" per "dover", en d'altres "converse-punk" per "Tarantino")
Cal destacar que el post-modernillo odia totes les seves etapes anteriors (sobretot la Dover), i és per això que raja de la gent que encara no ha arribat al seu nivell (també dels gustos, tipo - vas al fib? - sí - uhh, és una merda, ara lo que mola es un tio que fa versions de Devendra en cara de gilipolla)...
A veure com assimilo això...
Jo vaig tenir la meva etapa (moderada) popi, de la qual no renego(dover és tema apart) i gràcies lilium pel tema de vacaciones que crec que tinc el 7" en algún lloc, ¿converse punk?no, però.... ¿ès anterior?posterior?actual?.... Modernillo? Sempre he intentat no quedarme enrerit, però modernillo crec que no m'identifica...o si?
Happy,.....soc post-modernillo? Si et serveix d'alguna cosa...no he portat mai converse all-star, però si les munich!!!
Perfavor estic intrigat en lo de Tarantino...a veure si seré super-modern!!!
LA RUEDA MÁS ANCHA ÉS MÁS EFICAZ _________________ Amigo mio, no se lo tome a mal, pero los tipos duros también bailan...se lo digo yo.
http://eldesvandelsrsommer.blogspot.com/
Totes les hores són GMT + 1 Hora Anar a pàgina 1, 2, 3Següent
Pàgina 1 de 3
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum