| Compartir Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
Happy Mondays Tocant pels Festivals

Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
|
Publicat: Dc Nov 26, 2008 5:26 pm Assumpte: |
|
|
| Bo Diddley escrigué: |
No, si al final m'acabaràs donant la raó.....
|
Rotunadament no la tens, i el més important no es tracta de una visió subjectiva, sinó algo totalment objectiu, la teoria és una, la pots buscar.
Per a que quede clar d'una vegada per totes, un mp3 a 128 kbps i un mp3 a 320 kbps ripejats amb un mateix CODEC i essent aquest acceptable sonen IGUAL, l'oïda humanana no pot diferenciar-los, això no vol dir però que la informació que conté el mp3 ripejat a 320 sigui la mateixa que conté l'arxiu 128...aquesta informació de més que conté l'arxiu que ha estat ripejat a 320 no és captada per l'oïda humana, ni amb Hi-Fi ni amb res del mon.
Després, que puguem escoltar més matissos amb un Hi-Fi sí...perquè abarca un espectre de freqüències més gran, sí, però, per nosaltres no hi haurà diferència en aquest Hi-Fi entre el mp3 a 128 i el mp3 a 320, en els 2 arxius descobrirem els nous matissos/sons que no trobavem en p.ex el Ipod, però no sonaran diferents entre sí (o encara que sí ho faran, no ho podrem percebre).
| Ahhhh, es que no sabia que estàvem parlant de mp3 enfront la música....però quina música? |
Descàrrega mp3 enfront música CD que es ven. Si parlem de segells concrets llavors hauriem de veure les descàrrregeues d'aquests segells concrets quines són.
No entenc massa que significa aquesta frase, però si no vaig mal encaminat, no puc estar més en desacord. Per exemple, una pregunta per rebatre ràpidament la teva afirmació: si no tens accés, com saps si la informació està o no disponible?
Una cosa no es pot lligar amb l'altra, són estructures conceptuals diferents, que poden tenir algun tipus de lligam, però únicament quan trobem una afirmació positiva en els dos aspectes, o sigui, amb possibilitat d'accés i amb possibilitat de trobar la informació que busques. |
No confondre accés a la xarxa amb accés a una informació concreta, en aquests cas una determinada música. Si la música està disponible nosaltres decidim si hi accedim o no (escoltem / baixem), però sinó està disponible llavors no podem fer ni tan sols l'elecció, a això em referia...per tant l'accés a la informació, a la cultura, a la música, va en funció de que estigui disponible o no.
No m'agrada mai fer això, ja que no és necessari, però com veig que potser no s'està entenen el que intento explicar:
Jo puc accedir al mon/literatura de Dostoievski si l'obra d'aquest està disponible quan el vaig a comprar a la botiga...si vaig a la botiga i no el tenen disponible, ja no tinc accés al mateix. _________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio" |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Bo Diddley Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
|
Publicat: Dc Nov 26, 2008 8:38 pm Assumpte: |
|
|
| Happy Mondays escrigué: |
| Rotunadament no la tens, i el més important no es tracta de una visió subjectiva, sinó algo totalment objectiu, la teoria és una, la pots buscar. |
Teories objectives?? Ufffffff....ara sí que m'has deixat tocado y hundido...per ser una persona de bona ciència, m'extranya que facis aquest tipus d'afirmacions.
A vore, anem per parts: La discussió no és si un mp3 se sent millor o pitjor que un CD. Ja t'he comentat abans (molt abans, potser) que les proves científiques -de què si la oïda humana pot percebre els canvis o no en la qualitat musical, de si el mostratge és tal o qual, de la utilització de còdecs idèntics- no m'interessaven massa. Et dono la raó en tot lo que tu exposes sobre els tecnicismes diversos, faltaria més (tot i que per suposat, no considero vàlida l'associació del concepte d'objectivitat a la teoria científica, ja que, si fos així, no ens caldria tornar a revisitar mai més en la vida la confrontació de Popper i Bacon, per posar-te un exemple).
A mi el que m'interessa és que hi ha milions d'arxius per internet que sonen malament, però malament malament. Dir-li codecs, ripejades o allò que tu vulgues, però descartem la idea de que la teoria formal (este concepte ja m'agrada més) és l'aplicada correntment pels usuaris, perquè no és així. Un altre cop, mira la quantitat d'arxius de so de mala qualitat que corren per la xarxa.
Tot i això, ja et dic que els tecnicismes em semblen molt bé, i fas bé en explicar-los, però em sembla que arribar a nivells d'alt pragmatisme tècnic no ens portaran a esclarir el misteri.
Torno a repetir que a mi em sembla que els mp3 que circulen per la xarxa (aquells que hom pot compartir) encara estan molt necessitats d'un procés de regulació qualitativa. Alerta: si tothom fes el que tu dius, tècnicament, aquest problema no existiria. I és aquí on jo vaig. Avui per avui encara ens trobem amb moltíssims problemes de qualitat dels mp3, i per tant, no s'ha solucionat el problema. Cosa que no passa amb els CDs.
| Descàrrega mp3 enfront música CD que es ven. Si parlem de segells concrets llavors hauriem de veure les descàrrregeues d'aquests segells concrets quines són. |
Un altre cop amb el mateix error: els segells independents (paraula que no m'agrada massa per a definir això, per sobresaturada i un pèl absurda) fa molt de temps que tots tenen disponible la descàrrega directa. No sé si estàs posat en el món dels netlabels, però aquí està la prova de tot allò que et vinc explicant. Si ara, la "indústria" pensa que les descàrregues dels mp3 és la panacea i la revolució que transformarà el paradigma del malmés cicle productiu i comercial del sector, anem apanyats. Com sempre, el mainstream arriba tard. I per arribar tard a l'ús de les noves tecnologies, passa el que passa: factura. Pura i simplement.
| No confondre accés a la xarxa amb accés a una informació concreta, en aquests cas una determinada música. Si la música està disponible nosaltres decidim si hi accedim o no (escoltem / baixem), però sinó està disponible llavors no podem fer ni tan sols l'elecció, a això em referia...per tant l'accés a la informació, a la cultura, a la música, va en funció de que estigui disponible o no. |
Jajajaja.......mira això:
Bo Diddley, 9 missatges endarrere:
| No se tracta de capacitat de decisió per triar allò que vols escoltar o no. Sinó de fer front a les barreres. Per això és una tecnocràcia. No es tracta tant de triar allò que vols escoltar: considero més important la capacitat d'accedir a allò que vols escoltar i de que allò que vulguis escoltar estigui disponible. |
Com pots comprovar, em sembla que això que tu esmentes ara, ja fa dies que t'ho vaig exposar en la conversa. No m'estaràs donant la raó involuntàriament, no?
A tot això, deixa que et comenti alguna cosa:
| No confondre accés a la xarxa amb accés a una informació concreta, en aquests cas una determinada música |
Jo diria que, per tot allò que porto exposat, em sembla que no deixo lloc per a la confusió. Tot i això, el que sí detecto és un error (possiblement meu) d'apreciació: jo m'estic referint a l'accés a la xarxa i a les tecnologies de la informació i del coneixement, no pas a l'accés a una informació concreta. Em sembla que en els anteriors missatges ja ho deixava clar, d'aquí el debat de l'estat tecnocràtic de la xarxa i demés. Més que res, perquè em sembla que un debat sobre accés a la informació concreta, donaria molt poc de sí. Em sembla molt més interessat un debat a l'arrel de la qüestió, que vulgues o no, és l'accés a la xarxa. És que sinó, de veritat, no li trobo sentit a la discussió. Simplement per això:
| Si la música està disponible nosaltres decidim si hi accedim o no (escoltem / baixem), però sinó està disponible llavors no podem fer ni tan sols l'elecció, a això em referia... |
Elemental, querido Watson. Veus, ja està tot dit. Per això un debat sobre aquest tema donaria molt poc de sí.
A mi m'interessen més les causalitats de l'accés de base, que és la única que pot fer millorar el sistema. I aquí si que hi ha debat. I un cop solucionat aquest, ja emprendríem el de la disponibilitat de les dades.
Ja per acabar:
| Jo puc accedir al mon/literatura de Dostoievski si l'obra d'aquest està disponible quan el vaig a comprar a la botiga... |
Premissa: ok.
| ...si vaig a la botiga... |
Ergo, amichi: aquí el problema. I un problema comporta dubtes: Però, realment pots anar a la botiga? tens els mitjans físics, tècnics i psíquics per a poder anar? Esta és la pregunta que em vinc formulant tota la conversa. I si hem estat parlant de coses diferents, sento la molèstia.
i per últim:
| ...i no el tenen [b]disponible[/b], ja no tinc accés al mateix. |
Uix, recordo haver sentit abans estes paraules.... aaah, sí, mira, 9 escrits endarrere també:
| Així que no només és decidir i voler, sinó més aviat accedir i poder. |
Veus com al final m'acabaràs donant la raó?
PS:
1) Et felicito per aquesta discussió, ets un molt bon conversador, cosa que ja sabia. Feia temps que no m'ho passava tan bé escrivint. Gràcies.
2) No t'excuses per donar explicacions amb exemples banals. A molta gent, encara que no t'ho cregues, li pot servir.
3) Sense discussió, a Dostoievski l'has d'anar a buscar a la biblioteca, no a la llibreria. Que seria llegir a Dostoievski sense la pressió infundada pel marge temporal del prèstec bibliotecari? La eternitat, per suposat. _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Happy Mondays Tocant pels Festivals

Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
|
Publicat: Dc Nov 26, 2008 9:40 pm Assumpte: |
|
|
| Rotunadament no la tens, i el més important no es tracta de una visió subjectiva, sinó algo totalment objectiu, la teoria és una, la pots buscar. |
Teories objectives?? Ufffffff....ara sí que m'has deixat tocado y hundido...per ser una persona de bona ciència, m'extranya que facis aquest tipus d'afirmacions. |
Mai he parlat de teories objectives. Potser no m'he explicat bé.
| no es tracta de una visió subjectiva, sinó algo totalment objectiu |
El que jo dic no és una opinió sinó que és una veritat científica (ojo!! que no absoluta!!, i sempre respectant a Popper).
| la teoria és una, la pots buscar |
En quant a la teoria, efectivamente és una, la Teoria de Shannon, i més concretament el Teorema de Nyquist (edito -->) que deriva en el Procès de quantificació.
- Pensava que la buscaries, encara que sinó t'apassiona tot el tema tècnic t'entenc -
Respecte el que dius, sobre que fa 9 missatges havies escrit el que jo he escrit en el missatge anterior, m'alegro profundament que així sigue...jo sempre he pensat de la mateixa manera, potser no he estat prou capaç en el moment d'escriure (i de llegir?), però sempre he anat en la mateixa direcció.
Respecte:
| jo m'estic referint a l'accés a la xarxa i a les tecnologies de la informació i del coneixement, no pas a l'accés a una informació concreta. |
Certament he tingut dubtes en alguns moments de quin era el debat.
| Però, realment pots anar a la botiga? tens els mitjans físics, tècnics i psíquics per a poder anar? Esta és la pregunta que em vinc formulant tota la conversa. I si hem estat parlant de coses diferents, sento la molèstia. |
Molestia no cap, al contrari. Jo crec que alguns cops parlavem del mateix i alguns altres si estavem parlant de coses diferentes, de totes formes, l'accés a la xarxa i a les tecnologies de la informació i del coneixement, és un debat molt més profund, clar que sí, és EL DEBAT. _________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
Editat per darrera vegada per Happy Mondays el Dc Nov 26, 2008 9:55 pm, editat 1 cop en total |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Bo Diddley Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
|
Publicat: Dc Nov 26, 2008 9:55 pm Assumpte: |
|
|
Ja sabies que no buscaria la teoria, em sobra amb les teves bones explicacions.
Al cap i a la fí, estem defensant posicions molt semblants (encara que podríem discutir el concepte de "veritat científica".....jejeje....és broma)
Bueno, espero trobar més temes interessants per discutir!! _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|