Ta mare ho sap?
|

[SubWay Forever]  [Fòrum de Subway Forever]

SubWay Forever
SubWay Forever - El fòrum que va néixer del SubWay

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

SubwayForever

Música en català.Que me'n dieu?
Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> General
Compartir   Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

Registrat: 19 Nov 2008
Missatges: 546
Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer

MissatgePublicat: Dv Nov 21, 2008 1:02 am    Assumpte: Música en català.Que me'n dieu? Respondre citant

Quan era pre-adolescent hem sabía de memòria el "Ben Endins" de Sopa de Cabra, no hem desagradaben Els Pets i coneixía algunes cançons de Lax'n'Busto. No se com va succeir, pero amb el pas del temps vaig acabar detestant-los (això no vol dir que me'n arrepenteixi d'allò).Durant molts anys, l'única cosa acceptable que podía escoltar era Albert Pla (grande);i quan més hem pensava que escoltar música en català era una utopía, m'antopeto en un tal Refree....ostia!!!!este tio canta alguna en català!!i no sona malament Shocked que delicat...quines històries més tendres...........

Després apareixen a la meva vida uns tal Antònia Font, i de cop ....¿Mishima?que és això...¿japonesos?....NO PUC PARAR D'ESCOLTAR-LOS!!!!
Quan ja havia llençat la tovallola...
Que pot venir després...ajudeu-me....
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008
Missatges: 683
Ubicació: l'Apartament18

MissatgePublicat: Dv Nov 21, 2008 10:57 am    Assumpte: Respondre citant

No m'ha agradat mai sentir cantar en català, segurament pels estigmes creats per aquella bomba nuclear que es va anomenar "Rock català" i que va ajudar a reventar, internament i externa, la cultura musical del país.

Però si hem tinc que quedar amb algú, ho tinc clar: l'últim disc de NISEI "Continents" i el debut d'ESPALDAMACETA.
nightmare
Ma mare no sap que anava al SubWay

Registrat: 27 Nov 2008
Missatges: 2

MissatgePublicat: Dj Nov 27, 2008 6:58 pm    Assumpte: Respondre citant

Estica dacord en Bo , no m'agrada la musica catalana, pero tampoc m'agrada ni llegir en catala ni les pelicules en catala, no se , es algo que no soporto.
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Nov 27, 2008 8:36 pm    Assumpte: Respondre citant

nightmare escrigué:
Estica dacord en Bo , no m'agrada la musica catalana, pero tampoc m'agrada ni llegir en catala ni les pelicules en catala, no se , es algo que no soporto.

Jo també estic d'acord en vatros, no hi ha cosa més ridicula que sentir a De Niro parlant en català (bueno, si, en valencià), per posar un exemple. Però els grups que menciono més a dalt a part de no molestarme que cantin en català; musicalment m'agrada la seva proposta. Wink
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Nov 27, 2008 9:54 pm    Assumpte: Respondre citant

Vaig a ser una mica més precís....
A refree el segueixo del principi desde el seu "Quitamiedos", i a anat millorant moltíssim fins a "Els Invertebrats";la seva música és molt personal i plena de matissos. En quant a Mishima, no coneixia la seva música fins a aquest "Set tota la vida " que me té atrapat i hem recorda a un altre disc gran anomenat "Vivalaguerra" de Standstill. I per últim, també he nombrat a Antònia Font per qui tinc una debilitat pel seu pop marcià sense oblidar les seves arrels.

Tahiti 80
Mama jo vull ser un Pink Floyd

Registrat: 13 Ago 2008
Missatges: 278
Ubicació: Selector Kanch

MissatgePublicat: Dj Nov 27, 2008 10:35 pm    Assumpte: Respondre citant

señor Sömmer escrigué:
nightmare escrigué:

Jo també estic d'acord en vatros, no hi ha cosa més ridicula que sentir a De Niro parlant en català (bueno, si, en valencià), per posar un exemple. Però els grups que menciono més a dalt a part de no molestarme que cantin en català; musicalment m'agrada la seva proposta. Wink

Ke dures son le Pelicules de vaqueros en Valencia, "Che Vicente ke venen los indios"
Tornar a dalt
Soulwax
Sugurú

Registrat: 17 Ago 2008
Missatges: 383
Ubicació: Desubicat

MissatgePublicat: Ds Nov 29, 2008 7:42 pm    Assumpte: Respondre citant

Jo crec que no vos agrada la música en català perque ho relacioneu en aquella época, però a part d'això existeix Serrat, Llach, Raimon, Sisa, Antonia Font, Quico el Cèlio i companyía, la companyía Electrica Dharma, etc. A mi sí que magraden estos...

I los doblatges son tan cutres en català com en castellà, lo que pasa que al castellà estem més acostumats, no vos heu fixat que el del anunci de masmobil es la veu de Bruce Willis, vaya cague quan diu pásate a másmobil , jo ja m'he passat per si de cas. Wink Los millors doblatges que s'han fet son los del Principe de Bel-Air!
Iceberg
Daft Punk is playing at my House

Registrat: 26 Oct 2008
Missatges: 317

MissatgePublicat: Ds Nov 29, 2008 8:07 pm    Assumpte: Respondre citant

Doncs jo crec que els doblatges en castellà son molt bons, lo que passa es que estem mal acostumbrats, som massa "dropos" per apendre un idioma extranger i ens gastem diners en doblar-ho.
A altres paisos de la UE no hi han doblatges i ho fan tot en VOS, que es lo que es tindria que fer aqui.

Jo totes les pelis que me grabo en DVD ho faig en l'idioma original subtitulat i en doblatge al castellà

I sobre si en catala o castella, es lo que estem acostumbrats de petits o la primera vegada que ho sentim.

No es veritat que tots preferim Bola de Drac en català, avans que en Valencià o Castellà ?
I de Buenafuente que m'en dieu ??, entre altres artistes catalans que ho fan en castella
Aixo es pk estem acostumbrats a sentir-ho en catala, en les pelis passa el mateix, primer les veiem al cine o les mirem online en castella, despres es doblen en català i ja no es el mateix.

Aixo passa tambe en les series, jo en miro moltes en VOSE i al sentir el doblatge a vegades m'esgarrifo, pero tambe he de dir que hi han veus que en castella guanyen la partida a l'original.

Prefereixo la veu de Gregori House de Cuatro a la de Hugh Laurie, la de Robert de Niro doblada, no se, es mes greu que l'original.
En canvi la de Michael Emerson ( Benjamin Linus de Perdidos ) l'original es bestial, pk te'l creus i t'hipnotitza, per aixo te molta força aquest personatge i en castellà no la soporto.

Aixo si, jo tb vull el DNI en català

Sobre la musica en general, alguna cosa, no molta tampoc, puc escoltar en català, pero prefereixo la musica en Angles
Tornar a dalt
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Ds Nov 29, 2008 10:12 pm    Assumpte: Respondre citant

<

Editat per darrera vegada per señor Sömmer el Ds Nov 29, 2008 10:15 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Ds Nov 29, 2008 10:14 pm    Assumpte: Respondre citant

Soulwax escrigué:
I los doblatges son tan cutres en català com en castellà, lo que pasa que al castellà estem més acostumats

Sento contradir-te Soulwax, però tot i que tens raó en que els doblatges catalans són molt cutres; Espanya és dels països on més calitat de doblatge hi ha. Hi ha tot un món de professionals, escoles, masters post-universitaris, i infinitat de mètodes de preparació i empreses dedicades exclusivament a aquest tema, on a causa de la competència que hi ha, surten grans dobladors.

En això, no vull dir (ni molt menys) que estigui a favor del doblatge, ja que sempre que puc, veig les coses en V.O., però a causa de que casi no es veuen pel.licules en V.O. com a la gran majoria del globus terraqui, hi ha esta gran tradició i calitat en el món del doblatge en aquest país.

Per cert aquest és Ramón Langa el doblador de Bruce Willis:

Bo Diddley
Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008
Missatges: 683
Ubicació: l'Apartament18

MissatgePublicat: Dl Des 01, 2008 2:26 pm    Assumpte: Respondre citant

Soulwax escrigué:
Jo crec que no vos agrada la música en català perque ho relacioneu en aquella época, però a part d'això existeix Serrat, Llach, Raimon, Sisa, Antonia Font, Quico el Cèlio i companyía, la companyía Electrica Dharma, etc. A mi sí que magraden estos...

Si, és clar. Però això forma part de la cançó catalana o "Nova Cançó", corrent musical molt allunyada dels estigmes provocats pel rock català. O sigue, que una cosa no té res a veure en l'altra. Una cosa és escoltar a Serrat o Ovidi Montllor i l'altra és sentir cantar a Gossos o Lax'n'Busto.

Sobre Antonia Font: per a mí és el grup més sobrevalorat que ha aparegut últimament a escena (escena catalana, s'entén). Lletres imaginatives, melodies enganxoses i una falta de pretensions digna d'admirar. I això els fa ser molt disfrutables, cosa que em sembla molt correcta. Però el que no entenc és per què tan de "rebombori". És un grup que no guanyarà mai cap copa d'Europa (ni per suposat, la copa primavera de futbol que jugàvem la meva generació) i que acabarà sent, a n'este ritme, carnassa de FM (segurament els punxaran aviat al Boulevard de Ràdio Ràpita). També continuaran reben premis als millors discos cantats en català i tal i tal. La meva reflexió gira entorn al següent: La "indústria" musical catalana (institucional o no, però existeix) està necessitada d'un nou nom que refloti la malmesa situació deixada per l'huracà del rock català i tot fa l'efecte de què Antonia Font actuen com a cap de turc, el cap de turc d'una indústria necessitada d'herois per reestablir-se. És a dir, són una bona banda, disfrutables, però ja està. No hi ha més. Molt probablement, no és la banda que salvarà el rock/pop cantat en català. Ni molt menys la que ajudarà a reflotar la "indústria" catalana.

Això ens porta a una reflexió més profunda, que seria discurrir sobre quin és l'estat de l'actual escena musical (pop/rock) cantada en català. Però això ja són figues d'un altre paner.

Sobre Quico El Celio: haurien de plegar a la de tres. Però ràpid. Cantar la jota tortosina mola, però un ratet i prou. Són insoportablement rancis i sonen a samarreta de felpa vella. Pessibristes dignes d'obra museística. Jo per res del món, em sento representat amb aquesta tradicionalitat, més enllà del primer disc. I del primer directe que els hi vaig veure.
Soulwax
Sugurú

MissatgePublicat: Dl Des 01, 2008 3:08 pm    Assumpte: Respondre citant

A Sr Sommer:

Totalment d'acord, seran molt bons els doblatges en castellà, pero sempre serán una reparació de l'obra original, jo crec que el cine s'hauría de veure en VO.

Lo que día Iceberg de lo d'apendre idiomes: "som massa "dropos" per apendre un idioma extranger" es tot lo contrari, els paísos centr-europeus (sobretot els petits) aprenen l'angles a base de veure la tele en VO, així que estem en un cercle viciós, doblem perquè no sabem anglès (p.ej) o no sabem anglès perquè ho doblem tot? Esta frase hauría de ser un nou post! Jeje

A Bo:

La veritat es que tens tota la raó si ho enfoquem en un punt de vista de prespectiva de futur. Tota la cançó catalana que jo escolto es d'intèrprets de l'edad del meu pare.
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dt Des 02, 2008 4:14 pm    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:

Sobre Antonia Font: per a mí és el grup més sobrevalorat que ha aparegut últimament a escena (escena catalana, s'entén)

Sobtrevalorat per qui?

Bo Diddley escrigué:
Lletres imaginatives, melodies enganxoses i una falta de pretensions digna d'admirar. I això els fa ser molt disfrutables, cosa que em sembla molt correcta. Però el que no entenc és per què tan de "rebombori". És un grup que no guanyarà mai cap copa d'Europa (ni per suposat, la copa primavera de futbol que jugàvem la meva generació)

Jo no crec que ni tan sols hagin jugat la prèvia de Champions, simplement s'hi van trobar jugant una eliminatòria de Copa Generalitat ( tot i que siguin de "ses illes") i per calitat, frescura i potser perque no hi havía massa rival van acabar guanyant-la. I a partir d'aquí, gracies a la seva proposta diferent, ja sabem tots la història, i en un futur a mí també hem fa una mica de por això:
Bo Diddley escrigué:
i que acabarà sent, a n'este ritme, carnassa de FM (segurament els punxaran aviat al Boulevard de Ràdio Ràpita)
.

però crec que és una cosa inevitable...d'altra manera també penso que mentre no perguin el nord i mantenint el seu estil...

Bo Diddley escrigué:
També continuaran reben premis als millors discos cantats en català i tal i tal. La meva reflexió gira entorn al següent: La "indústria" musical catalana (institucional o no, però existeix) està necessitada d'un nou nom que refloti la malmesa situació deixada per l'huracà del rock català i tot fa l'efecte de què Antonia Font actuen com a cap de turc, el cap de turc d'una indústria necessitada d'herois per reestablir-se. És a dir, són una bona banda, disfrutables, però ja està. No hi ha més. Molt probablement, no és la banda que salvarà el rock/pop cantat en català. Ni molt menys la que ajudarà a reflotar la "indústria" catalana.

Això ens porta a una reflexió més profunda, que seria discurrir sobre quin és l'estat de l'actual escena musical (pop/rock) cantada en català. Però això ja són figues d'un altre paner.

En el pais de los ciegos...el tuerto es el rey!!

Bo Diddley escrigué:
Sobre Quico El Celio: haurien de plegar a la de tres. Però ràpid. Cantar la jota tortosina mola, però un ratet i prou. Són insoportablement rancis i sonen a samarreta de felpa vella. Pessibristes dignes d'obra museística. Jo per res del món, em sento representat amb aquesta tradicionalitat, més enllà del primer disc. I del primer directe que els hi vaig veure.

Quico El Celio? perfavor, això no és serio..., però si el més ancertat que han fet, és sortir a les Carrosses de La Ràpita, ja, ja Razz
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dt Des 02, 2008 4:16 pm    Assumpte: Respondre citant

Soulwax escrigué:

I los doblatges son tan cutres en català com en castellà, lo que pasa que al castellà estem més acostumats

Soulwax escrigué:
Totalment d'acord, seran molt bons els doblatges en castellà

En que quedem, amic? Shocked
Soulwax
Sugurú

MissatgePublicat: Dt Des 02, 2008 6:31 pm    Assumpte: Respondre citant

Cita:
Soulwax escrigué:

Soulwax escrigué:
Totalment d'acord, seran molt bons els doblatges en castellà

En que quedem, amic?

Home tio llegeix tota la frase, no només un fragment,

Cita:
Totalment d'acord, seran molt bons els doblatges en castellà, pero sempre serán una reparació de l'obra original, jo crec que el cine s'hauría de veure en VO.

Per fer-te un paralelisme, es com dir-li a un antitaurí que "el litri" es molt bon torero, que contestará: "si serà molt bon torero però tortura animals"

Quedem en aixó? Wink
Compartir   Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> General Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2, 3  Següent
Pàgina 1 de 3

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum