Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
Publicat: Dl Feb 09, 2009 8:24 am Assumpte: CAMINO
Agafant al vol tot allò que ha comentat Sr. Sommer en el post dels Goya, ahir vaig poder disfrutar, tot i que no se si és esta la paraula, d'un pel·liculon. PELICULON. Així, en majúscules.
Em va semblar una pel·lícula atrevidíssima, sense caure en tòpics, fent verosímil lo inverosímil, en unes actuacions que freguen la perfecció, una plasticitat digna del millor Fesser, un montatge soberbi, un guió aclaparador i la creació d'una sensació raríssima a l'entrada de l'estòmac quan acabes de visionar-la.
Penso que el drama i la sensibilitat de CAMINO està a l'altura de l'expressivitat dels films de la millor Isabel Coixet (Mi vida sin mí o La vida Secreta de las Palabras).
A més, i tot i que jo no domino massa, penso que la pel·lícula està plena de picades d'ullet al millor cinema fantàstic, hi ha infinitats de detalls que solament poden quedar ressolts amb la imaginació pròpia. I això m'encanta.
En definitiva, com us he comentat abans, un film majúscul. Una obra que s'hauria de mostrar sense falta a tots els alumnes que cursen Educació per a la Ciutadania. I als que no, també. _________________ http://apartament18.wordpress.com
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Dl Feb 16, 2009 4:11 pm Assumpte: Re: CAMINO
Bo Diddley escrigué:
Penso que el drama i la sensibilitat de CAMINO està a l'altura de l'expressivitat dels films de la millor Isabel Coixet (Mi vida sin mí o La vida Secreta de las Palabras).
Millor deixem de banda a Isabel Coixet, que pobreta no l'aguanto.
Vaig veure Camino, i comparteixo molt del que comentes, primer que és atrevida, i és que parla d'algo que no parla ningú: Opus Dei, al que li fa una crítica ferotge, respecte les actuacions destaco el paper de la mare de la nena (és un monstre), però també el de la germana d'aquesta o els capellans i la resta de gent vinculada a l'Opus.
L'únic que m'ha sobrat són alguns dels somnis d'ella, que penso no aporten massa cosa i penalitzen la duració total de la pel·li, tampoc crec que era necessari mostrar de forma tant explícita alguns detalls de les operacions.
Hem vaig quedar força intrigat al final de la pel·li així que vaig buscar una mica.
Per a mi una de les millors pelis que he vist.
Un cuento de "hadas" dur, que et deixa sense alè, et fa recapacitar sobre moltes coses.
També a l'Estat espanyol sabem fer pel.licules bones i critiques, en aquest cas sobre l' Opus Dei ( L'Obra de Deu ).
Tot te un significat en aquesta peli, sobretot en els noms dels personatges:
Camino, fa referència al llibre de Josemaría Escrivá de Balaguer i Albás, el creador de l'Opus Dei
Gloria, la seva mare
Jose, el seu pare
Nuria, la germana gran
Jesus, el seu primer amor
Begoña, la seva millor amiga
Spoiler:
Igual que el paralelisme entre el llibre que Camino agafa al mercadillo i on s'enamora de Jesus Mr Meebles Tiene un Problema i el que la seva mare li regala a Camino, Vidas Ejemplares l' historia de Bernadette Soubirous, es veu que està tota la familia absorvida per la mare.
També quant la nena, vol el vestit de color roig, i la seva mare el veu massa atrevit, amb tirants, escote i falda massa curta, i el fa a la seva manera.
La peli ens mostra fins on pot arribar el fanatisme, que no fe, d'algunes persones.
Els principis de Montsenyor Escrivá de Balaguer ( un masclista de "cojones" ) per a les numerarias és increible: no escoltaras musica, no miraras escaparates, no seuras a l'autobus encara que hi hague lloc, portaras 3 pedres dins les sabates, dormiras sobre una fusta, etc...però lo millor es la manera d'entendre el castic diví, i sobretot mortificar-se a un mateix per purificar l'anima, portar el cilici, etc
I com l'esglesia menja el cap als seus fidels, els sacerdots, que no tenen escrupols, juguen en l'enfermetat de la nena en benefici propi.
En tot el sofriment que està sotmesa Camino, me recorda a la pel.licula El exorcismo de Emily Rose, on també tota la seva familia és debota, i estan "contents" per l'enfermetat i el sofriment de la seva filla Emily ja que aixi s'acosta més a Jesus, i també estan en proces de beatificar.
Els personatges reals sobre les pel.licules: Camino-Alexia Gonzalezi una xiqueta espanyola i Emily-Anneliese Michel una adolescent alemana.
Pd. la frase de Camino a la seva germana Nuria, ¿ Quieres que rece para que tú también te mueras ? , serveix com a reclam publicitari per veure el film.
No comparteixo la teua opinio Happy sobre Isabel Coixet, per a mi és una de les millors directores que hi ha actualment, només un però, el ridicul que va fer al rebre el Goya, que no va articular paraula només feia onomatopeies o jo que se...
Registrat: 11 Ago 2008 Missatges: 597 Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now
Publicat: Dl Mar 02, 2009 7:55 pm Assumpte:
Iceberg escrigué:
No comparteixo la teua opinio Happy sobre Isabel Coixet, per a mi és una de les millors directores que hi ha actualment, només un però, el ridicul que va fer al rebre el Goya, que no va articular paraula només feia onomatopeies o jo que se...
Justament ahir vaig veure "Cosas que nunca te dije"...y encara que està per damunt de lo anterior que he vist, me va semblar també molt gris...a mi ni m'emociona ni m'entusiasma ni res de tot això. _________________ "Nun te preocupá, mo je faccio er cucchiaio"
Registrat: 17 Ago 2008 Missatges: 383 Ubicació: Desubicat
Publicat: Dc Mar 11, 2009 8:07 pm Assumpte:
Jo nomès he vist mi vida sin mi i crec que és un pel.liculón, em va deixar una setmana pensant! _________________ Podemos llevar el caballo hasta el abrevadero, pero no podemos obligarlo a beber.
Registrat: 19 Nov 2008 Missatges: 546 Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer
Publicat: Dc Mar 11, 2009 11:23 pm Assumpte:
Happy Mondays escrigué:
Per a mi absolutament no.
Ah, no? Llavors qui? Iciar Bollaín, Gracia Querejeta?
Siguem serios perfavor... _________________ Amigo mio, no se lo tome a mal, pero los tipos duros también bailan...se lo digo yo.
http://eldesvandelsrsommer.blogspot.com/
Registrat: 19 Nov 2008 Missatges: 546 Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer
Publicat: Dj Mar 12, 2009 2:54 pm Assumpte:
Com diu Iceberg, estem parlant de directores, no directors...
Medem també és un referent per a mi.
Esperant "Room in Rome", remake de la chilena "En la cama" de Matías Bize.
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum