| Compartir Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
liliumpool Sugurú

Registrat: 06 Mar 2009 Missatges: 364 Ubicació: Lleide
|
Publicat: Ds Jun 27, 2009 1:41 pm Assumpte: |
|
|
| Bo Diddley escrigué: |
| I Bowie fa 30 anys que no trau un disco digne (des de l'Scary Monsters, 1980). |
adoro l'earthling, m'encanta el heathen i també l'hours. no és lo que era, però l'earthling crec que és un àlbum únic en el món de la música i realment impressionant (en positiu per a mi) i els altres, que no t'agradin és una cosa, però que no siguin dignes... _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Bo Diddley Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008 Missatges: 683 Ubicació: l'Apartament18
|
Publicat: Dl Jun 29, 2009 7:35 am Assumpte: |
|
|
No són dignes per a una persona que compta al seu poder amb discos com Ziggy Stardust, Hunky Dory, Low, Aladdin Sane, Heroes o el susdit Scary Monsters (a més d'altres que han estat molt prop de la perfecció).
El Earthling és un pastiche post-contemporani de tomo-y-lomo: encara no sap ara que volia fer Bowie en este disc (semblar-se a Depeche Mode? jugar a ser Goldie? havia tornat a descobrir els sons del tube de Londres?). Molt lluny de la realitat del moment.
Lo dicho. No és que només ho digue jo, es que no conec a cap fan de Bowie que opine diferent. _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
liliumpool Sugurú

|
Publicat: Dl Jun 29, 2009 11:52 am Assumpte: |
|
|
[quote]El Earthling és un pastiche post-contemporani de tomo-y-lomo: encara no sap ara que volia fer Bowie en este disc (semblar-se a Depeche Mode? jugar a ser Goldie? havia tornat a descobrir els sons del tube de Londres?). Molt lluny de la realitat del moment.
[quote]
què importa el que vulgués fer? ho va fer i jo em vaig sentir agraïda i encara m'agrada. i no m'agrada goldie. no és el mateix. si era la intenció, no li va sortir. i el seu resultat m'agrada i el de goldie no.
| Cita: |
Lo dicho. No és que només ho digue jo, es que no conec a cap fan de Bowie que opine diferent. |
em coneixes a mi. sóc fan. si algo puc assegurar en aquesta vida, és que sóc fan de Bowie.
si hasta tinc una cançó anomenada "Bowie es Dios"!
i l'earthling és de puta mare. el let's dance té cançons genials i els altres també tenen joietes. crec que és injust el comentari. _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |

|
Publicat: Dl Jun 29, 2009 1:38 pm Assumpte: |
|
|
Si la conversa és "m'agrada o no m'agrada", mal vamos.
No es pot comparar el que ha significat el disc "Timeless"de Goldie (un disc cabdal de l'electrònica dels 90) amb un disc molt menor de Bowie.
Conec perfectament el Earthling perquè va ser el primer disc que vaig punxar de Bowie (fa 13 anys a l'Iguana) i en aquell moment la música estava immersa en ple procés d'explosió d'electrònica pop (The Chemical Brothers, Daft Punk, FSOL, Orbital....) i Bowie va intentar pujar-se al carro del pop fet amb maquinetes i li va quedar una mitjania de disc, amb alguna cançó passable (I'm afraid of americans, per exemple) però molt allunyat dels estàndards de qualitat que se li han d'exigir a un referent musical de tots els temps com és l'obra de Bowie.
Si em dius que t'agrada, ok. A mi m'agraden los fessols de la fabada asturiana litoral. Ja m'entens. El que intento és ser el més objectivament crític amb el disc d'un artista que, ni per asomo, està a l'altura de les seves obres més reconegudes. I coneixent la seva carrera, puc afirmar que el Earthling és un pas en fals, per intentar imitar a aquells que sí estaven demostrant alguna cosa nova en els anys 90 i que ell no va saber fer. Aixó sí, d'estos tipus d'artistes n'hi ha hagut molts, que també s'han intentat pujar al carro de moda, però no hi ha aquella màgia, aquell feeeling, que els fa ser diferents a la resta. El seu moment ja ha passat i continuo dient que l'últim gran disc de Bowie (no m'interessa per a res del món la resta de la seva obra menor) té 30 anys. _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
liliumpool Sugurú

|
Publicat: Dl Jun 29, 2009 1:47 pm Assumpte: |
|
|
tu vas dir que era indigne i considero això una opinió. per això donava la meva ("m'agrada").
aquests dicos seran no suficientment bons per a ser ell, però suficientment bons com per a fer una mica d'història si fossin de qualsevol altre. trobo injust deixar d'apreciar-li perquè tingui discos millors.
dius que per ser un referent se li ha d'exigir i crec que no. l'art és difícil de parir. al que li surti prou bé, i bowie és un cas extrem de genialitat musical, crec que se li ha de mantenir el respecte absolut en tot moment.
i més encara si no estem parlant d'una caca de disc, sinò de, com tu dius, obra menor (però bona). _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |

|
Publicat: Dt Jun 30, 2009 9:16 am Assumpte: |
|
|
A veure, que sigue o no sigue digne no té res a veure en si t'agrada o no t'agrada: jo puc considerar que el preu d'una llet merengada menuda al de magda és indigne però en canvi agradar-me moltíssim. No se si m'explico.
No he entès mai a la gent que pensa que una obra menor d'un artiste gran ja és millor que qualsevol altra d'un artiste qualsevol. És una cosa que, de veritat, no l'entenc. I més sabent que escoltes música amb certa regularitat. És problema de ser fan? Possiblement.
Em sembla que amb el meu comentari no he perdut el respecte en absolut a Bowie. De fet Bowie no m'interessa molt, m'interessa més l'obra de Bowie. I ell ja va suposar el trencament de paradigma que tota revolució necessita, en un moment concret d'una època concreta, però prou. Si este GRAN artista no ha tret un disco a l'altura de les seves anteriors obres -el problema és que jo considero que en els últims 30 anys no ha tret un disco digne de la seva persona i qualitat artística que se li pressuposa- doncs s'ha d'acceptar que així és. Per molt fan que un sigue.
Per últim, jo no considero que sigue "una obra menor (però bona)" com tu dius. És una caca de disco, sí. Amb dos cançons passables. I això és digne d'un ARTISTA com Bowie? mmmmm.................. _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
liliumpool Sugurú

|
Publicat: Dt Jun 30, 2009 3:42 pm Assumpte: |
|
|
gens d'acord. però pasapalabra. _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |

|
|
| Tornar a dalt |
|
 |
liliumpool Sugurú

|
Publicat: Dc Jul 01, 2009 8:45 pm Assumpte: |
|
|
em fas sentir atacada personalment i em poso nerviosa.
no penso que una obra menor de bowie sigui millor que qualsevol altra de qualsevol artista, però penso que és millor (i no parlo ja d'àlbums però sí de cançons soltes) que moltes obres de molts artistes que per elles han passat a la història o quasi. modern love és una cançó absolutament vàlida. si no fos de bowie també creuria que és una boníssima cançó. i també china girl i d'altres (tot i que no soporto la versió iggy...). són bones i punto. no tant com d'altres seves, però millors que moltes altres cançons famoses d'altra gent. i sí, també hi ha moltes cançons d'altra gent millors que éstes, però...i què.
diferim en això:
| Cita: |
| De fet Bowie no m'interessa molt, m'interessa més l'obra de Bowie. |
de fet crec que és LA diferència entre tu i jo. per això a mi m'interessa l'estat mental dels artistes i a tu no: a mi m'atrau COM han arribat a crear meravelles. tu treus profit d'elles sense aparentment tenir en compte el sacrifici o evolució personals que han significat per a l'artista. jo també en trec profit (disfrute), però la meva opinió es veu afectada inevitablement per la manera en què s'han creat. per això m'interessa bowie. té una gran història gràcies a la qual té immenses cançons. _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |

|
Publicat: Dj Jul 02, 2009 10:45 pm Assumpte: |
|
|
No et sentigues atacada personalment, no és ni serà mai la meua intenció. Això és una màxima que cal tenir en compte.
Però......qui ha dit que a mi no m'interessa l'estat mental dels artistes i el lligam que això pot tenir envers la creació cultural? No, no, no, no........A mí m'interessa molt, però no tots els casos.
Penso que la nostra diferència és el grau de concepció de Bowie: per a tu és un geni, per a mi un gran artista. Esta és la diferència. Per a mí un geni és Brian Wilson, del qual m'he empapat bé del seu, ejem, "procés creatiu".
Altres genis de la música que m'apassionen: Lou Reed, Joe Meek, Stockhausen, Gene Clark, John Coltrane, Gram Parsons, Kurt Cobain, Miles Davis o Johnny Cash. M'interessa molt no deslligar la persona de la creació, i la locura (com ja s'ha comentat en altres temes) és un fet fonamanetal, aixi com les causes que en duen causa.
Penso que, qui ha emès un judici massa sumari has estat tu, en aquest cas. per a mi Bowie no és un geni de la música. I penso que ara sí hem trobat la diferència.  _________________ http://apartament18.wordpress.com |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
liliumpool Sugurú

|
Publicat: Ds Jul 04, 2009 2:07 pm Assumpte: |
|
|
bueno, què és un geni...seria la pregunta.
 _________________ we can stay a while in Heaven today |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|