Ta mare ho sap?
|

[SubWay Forever]  [Fòrum de Subway Forever]

SubWay Forever
SubWay Forever - El fòrum que va néixer del SubWay

FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

SubwayForever

CÓMICS
Anar a pàgina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> Altres Arts
Compartir   Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

Registrat: 19 Nov 2008
Missatges: 546
Ubicació: El Desván del Sr.Sömmer

MissatgePublicat: Ds Gen 10, 2009 1:52 am    Assumpte: CÓMICS Respondre citant

Obro aquest tema per a que puguessem fer les nostres recomanacions i comentaris sobre el món del cómic (en el seu sentit més ampli: manga, superherois,underground, novela gràfica, tira cómica...etc...), ja que he vist que més d'un llegim aquests formats.

I per encetar-lo vull recomanar aquesta inquietant novela gràfica:

Blackhole (Agujero Negro)1995

Si, el de la foto del costat és David Fincher, que es veu que vol portar aquesta obra a la gran pantalla.(gran notícia)
Es va editar al 2006 per Cúpula, que va ser quan vaig poder disfrutar-la, i rapidament vaig col.locar-la juntament amb les obres del meu estimat Clowes, no sols pel seu estil amb el llapis a la ma (tot i que Burn és més fosc), sino pel paral.lelisme dels seus mons.

Ambientado en la América de los años 70, Agujero negro gira en torno a una nunca descrita enfermedad de transmisión sexual (‘el bacilo’) que sólo se contagia en la adolescencia, provocando imprevisibles mutaciones corporales. Mediante esta licencia narrativa de corte fantástico, Burns realiza una disección de esta etapa vital en todas sus facetas, tanto sociales como psicofísicas: la inseguridad, la repulsión ante el propio cuerpo, la obligación de ser ‘normal’, el miedo al rechazo, las primeras experiencias eróticas... (extret de..."Ediciones Parnaso")

372 págines que passarán volant, però que no oblidareu facilment...
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

Registrat: 12 Ago 2008
Missatges: 683
Ubicació: l'Apartament18

MissatgePublicat: Dg Gen 11, 2009 12:19 pm    Assumpte: Respondre citant

Felicitats sr. sommer per obrir este (necessari) tema. Ahir mateix vaig acabar de torcar-me la baba amb les últimes pàgines d'una obra magnífica:

Un retrat tragicòmic (mai millor dit) de la societat més tancada dels nostres dies i, alhora, aquella gran desconeguda: Corea del Nord. Deslile ens porta les vivències que el van dur a passar dos mesos a la capital de Corea del Nord, Pyongyang, com a il·lustrador i corrector d'una sèrie de dibuixos animats infantils de la TV nordcoreana. Entre elles es desprén un humor negre, àcid en alguns moments, amb uns tocs de paternalisme capitalista que fan que aquesta obra sigue un referent per entendre millor el funcionament d'una societat totalment estancada i manipulada pel règim de Kim-Jong-Il i el record del seu pare Kim-Il-Sun. Una lectura obligadíssima, guiada per la traça naïf de l'autor (llàpis i sense tintes).

Aquí una mostra:

Per últim, dir-vos que estic ansiós per començar a llegir aquestes dos obres de l'autor:

i

señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dv Gen 30, 2009 1:03 am    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:
Felicitats sr. sommer per obrir este (necessari) tema. Ahir mateix vaig acabar de torcar-me la baba amb les últimes pàgines d'una obra magnífica:

Un retrat tragicòmic (mai millor dit) de la societat més tancada dels nostres dies i, alhora, aquella gran desconeguda: Corea del Nord. Deslile ens porta les vivències que el van dur a passar dos mesos a la capital de Corea del Nord, Pyongyang, com a il·lustrador i corrector d'una sèrie de dibuixos animats infantils de la TV nordcoreana. Entre elles es desprén un humor negre, àcid en alguns moments, amb uns tocs de paternalisme capitalista que fan que aquesta obra sigue un referent per entendre millor el funcionament d'una societat totalment estancada i manipulada pel règim de Kim-Jong-Il i el record del seu pare Kim-Il-Sun. Una lectura obligadíssima, guiada per la traça naïf de l'autor (llàpis i sense tintes).

Esplèndid!! Razz
Al veure aquesta recomanació, hem va picar la curiositat, ja que no sabía res de l'autor ni de la seva obra, i aquestes cròniques format cómic m'agraden molt.
L'únic pero que li puc posar, és que ja l'he acabat!
És un molt bon cómic que puc definir com tu Bo , tragicómic, però encara vaig més enllà...lo tràgic i el còmic d'aquesta història, es creuen tant rapidament que veient la mateixa vinyeta pots arribar a sentir la preocupació de contemplar uns fets realment absurds i impossibles de creure, però amb mig somriure a la cara.
Una cosa que m'ha cridat molt l'atenció, és que és una crònica sense maldat, snse menyspreci, ja que l'autor és limita a contar-nos el que veu sense apenes jutjar-ho.(Suposo que per la obbietat del surrealisme del règim d'aquest país)
En definitiva, molt recomanable!! Espero que les seves altres obres no baixen el nivell, perquè jo també vaig a per elles.
Per cert, ara Guy Deslile asté a Jerusalem, amb la seva dona que treballa amb Medicos sin Fronteras. Potser en la seva nova obra ens parle de les seves experiències allí? Segur que si...
Spoiler:

Hi han moments memorables, com quan és posa a cantar la cançó de Bob Marley...."Corea no es un pais muy reagge"

www.guydelisle.com

Canviant totalment el registre :

Barrio lejano - Jiro Taniguchi

Un manga intimiste, en dos tomos, contat en veu baixa sobre una persona que se li dona l'oportunitat de tornar a la seva infantesa, però sent totalment concient del que passa.Just abans de la marxa del seu pare, que abandona la seva família, pot tornar a disfrutar d'aquelles sensacions, dels primers amors, de totes aquelles coses que mentres passen no els ho dones importància. El protagonista intentará evitar la tragèdia familiar per millorar la vida dels famíliars propers.
Contat a un ritme pausat i senzill, s'agraeix un manga on no hi ha una sola patada ni un col.legi problemàtic.
Realment agradable.
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dv Gen 30, 2009 8:36 am    Assumpte: Respondre citant

Recordo el dia que em vas recomanar, per aquells temps sense foros, a Taniguchi i ara penso que encara el tinc pendent....

Com a bon amant del còmic pausat i sense pressa......et recomano l'obra completa d'ADRIAN TOMINE però sobretot la seva última entrega, Shortcomings.

Delicat i "gafapastil" com he pogut llegir en alguns fòrums, les històries de Tomine són reals, expressen les inquietuds humanes més bàsiques en un marc traçat pel bon gust. És un dels fills bastards del (nostre) admirat Daniel Clowes, però aquest no li va sortir tan salvatge, sinó una mica més humà. Agafant el concepte humà de Clowes, òbviament. També es nota una innocència tàcita a la Hergé. Molt recomanable.

http://www.adrian-tomine.com

Aquí una mostra:

señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dl Feb 02, 2009 12:28 am    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:
Recordo el dia que em vas recomanar, per aquells temps sense foros, a Taniguchi i ara penso que encara el tinc pendent....

Pendent tinc jo la que diuen és la seva obra mestra :

No tardará en caure.
Bo Diddley escrigué:

Com a bon amant del còmic pausat i sense pressa......et recomano l'obra completa d'ADRIAN TOMINE però sobretot la seva última entrega, Shortcomings.

Té molt bona pinta, tindré molt en conte la teva recomanació, Bo.

I ara la meva:
Premiat al Saló del cómic de Barcelona 2007 (millor guió i millor obra espanyola) i Primer Premi Nacional del 2008 entre d'altres...

Paco Roca ens transporta a l'interior d'una residència d'ancians, per a presentar-nos a Emilio, un antic treballador d'un banc a qui el seu fill deixa ja que l'alzheimer comença a crear-li problemes. Allí coneixerem als ancians que passen els seus últims dies, mesos o anys, amb l'esperança de fer-ho el més dignament possible, esperant a tornar a veure els seus familiars.

Replegant anècdotes que els seus amics li explicaven dels seus pares, Paco Roca crea una història plena de tristor, una tristor de la que sap treure un humor sá, que et fa preguntar-te si fas bé en riure d'un tema tant seriós, però és que són uns personatges entrañables a qui en seguida agafes apreci. I quan dic enseguida no puc ser més explícit, ja que és un cómic per a llegir d'un tiró.

En definitiva, una mirada agradolça a una terrorífica enfermetat com és l'alzheimer, o "El largo adiós", que és com anomena aquesta enfermetat el company d'habitació d'Emilio.
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dv Feb 13, 2009 12:02 am    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:

Ja he pogut llegir Shortcomings, i he de dir que m'he quedat amb ganes de mes Tomine (¡¡¡és fa molt curt!!!!), és d'una simplicitat sorprenent, mentre el llegia, pensava "aquesta història me la podría contar qualsevol dels meus amics (salvant les distàncies)". Amb un traç clar però cuidat, sentiments bàsics(com be has definit) es fan sentir durant tota l'història; el protagonista reacciona en tot moment, com de ben segur hem fet nosaltres algun cop.
Per altra banda, ho sento però tot i ser seguidor afèrrim d'Hergé, no el veig enlloc. Confused Explicam-ho... Wink

Canviant de terç....
També he pogut llegir :

Be, la veritat és que una vegada ja has llegit Pyongyang, Shenzhen (sense ser dolenta) és un "dejà vu" que perd el combat per punts per motius varis:
  • traç més dispers, menys clar...
  • menys divertit
  • temàtica massa semblant...tot i que és anterior a pyongyang, s´ha editat més tard a Espanya
  • etc...

Tot això no és vàlid per a una persona que no hagi llegit Pyongyang, ja que per si sola, sense comparacions, és molt recomanable!!!
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dv Feb 13, 2009 8:27 am    Assumpte: Respondre citant

La frase era "una innocència tàcita a la Hergé". Ho deia, entre altres coses, per la simplicitat evocadora del dibuix, i per les històries, que tot i semblar senzilles i ingenues, contenen una gran complexitat interior (presa de decisions, etc...). No se, a mi em sembla que les històries d'Hergé contenen molt d'això, d'un cert lirisme, que fan que simples històries donen molt de joc si les acabes pensant i valorant una mica.
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

Registrat: 11 Ago 2008
Missatges: 597
Ubicació: Right Here, Right Now, Now, Now, Now

MissatgePublicat: Dc Feb 18, 2009 9:59 am    Assumpte: Respondre citant

No estic molt "al tanto" del tema dels cómics. Quina és la millor forma de conseguir aquests cómics dels que parleu?, compra online?
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dc Feb 18, 2009 9:30 pm    Assumpte: Respondre citant

La compra online és una bona opció: http://www1.dreamers.com/comic/.
També ho és una bona visiteta a la Fnac.
Pero la meua butxaca no soportaría aquest ritme.
Per això la mula és una gran aliada. Cool
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Feb 19, 2009 8:20 am    Assumpte: Respondre citant

Jejejejeje......el món dels còmics...............

Mira, si vas a Barna, has de tenir una experiència extrema: vés a FREAKS (carrer d'Ali Bei, 10). De lo bueno, lo mejor.

La FNAC s'ha posat molt a puesto en lo tema còmics, això sí, val més la pena la del Triangle, a L'Illa està tot molt "apilonat".

I para todo lo demàs, la burra i un bon visor.

Llibreries especialitzades: http://www.guiadelcomic.com/librerias/barcelona.htm

Ahhhh, i a Tarragona tens TARRACOMICS al carrer Gasòmetre. Val molt la pena, tenen de tot.
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Feb 19, 2009 4:41 pm    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:

I para todo lo demàs, la burra i un bon visor.

Bon visor vols dir això:

Si és d'aquests visors que parles, digues, quin fas servir?
Bo Diddley
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Feb 19, 2009 4:54 pm    Assumpte: Respondre citant

jajajaja..... un visor d'estos mai! Algun visor (software) d'ordinador, volia dir. Te'ls pots baixar de softonic.
Happy Mondays
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Feb 19, 2009 5:13 pm    Assumpte: Respondre citant

Bo Diddley escrigué:
jajajaja..... un visor d'estos mai! Algun visor (software) d'ordinador, volia dir. Te'ls pots baixar de softonic.

Nunca digas nunca...i si no, al tiempo!!!

Dels software, alguna recomanació?
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dj Feb 19, 2009 8:29 pm    Assumpte: Respondre citant

Jo n'he provat uns quants, i me decanto per CDisplay.
Els arxius són en acabament .cbr
señor Sömmer
Tocant pels Festivals

MissatgePublicat: Dt Feb 24, 2009 1:12 am    Assumpte: Respondre citant

Happy Mondays escrigué:

Nunca digas nunca...i si no, al tiempo!!!

No hi ha res com un bon llibre "físic" ben presentat, però es que això és una virguería...

http://www.xataka.com/otros/sony-prs-700-el-nuevo-lector-de-libros-electronicos

señor Sömmer escrigué:
Pendent tinc jo la que diuen és la seva obra mestra :

Pendent estava...perque ja he tingut el plaer de llegir una de les millors noveles gràfiques que han passat per les meves mans.
Una obra plena de sentiment, records i descubriments.
Un verdader "must have".Porto dos de dos en Taniguchi.
I ara m'espera...

Compartir   Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de SubWay Forever -> Altres Arts Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
Pàgina 1 de 6

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum